چگونه می توان میزان کیفیت جنس میناکاری را سنجید؟!

چگونه می توان میزان کیفیت جنس میناکاری را سنجید؟!

در صورتیکه علاقمند به هنر ایرانی هستید، ظروف میناکاری و بشقاب میناکاری شده می تواند بخشی از دکور و تزیینات منزل و محل کار شما را شامل شود. بنابراین برای آنکه بهترین انتخاب را داشته باشید لازم است در خصوص کیفیت این ظروف نکاتی را بدانید.


بشقاب میناکاری اصفهان


زیرساخت میناکاری حتما باید از یک فلز مرغوب یا آلیاژی خالص ساخته شده باشد و همچنین حتما یکپارچه بوده و هیچ زائده و چیز اضافی روی زیر ساخت نباشد. همچنین هیچ لبه تیز و برنده ای روی آن نباشد. حتی اگر توسط لحیم کاری قطعاتی به هم متصل شده و ممکن است یکپارچه نباشد حتما باید لحیم کاری طوری انجام شده باشد که قسمت های فرعی کاملا به قسمت اصلی متصل شود. همچنین در صورتی که جنس فلز زیر ساخت طلا یا نقره باشد حتما باید برای لحیم کاری نیز از جنس همان فلز استفاده شود.


بشقاب میناکاری اصفهان


همچنین سطح لعاب یا سطح زیرساخت نباید دارای ترک، خوردگی و پوسته شدن، سوراخ، حباب، پریدگی، زبری و نقاط برجسته باشد و حتما باید یکنواختی سطح آن حفظ شود.


بشقاب میناکاری اصفهان


سطح ظرف حتما باید برق و صیقلی بوده و از درخشندگی کافی برخوردار باشد. همچنین میزان غلظت رنگ به کار رفته در نقاشی ظرف مینا حتما در کل سطح یکنواخت باشد وگرنه کار دچار برآمدگی و برجستگی در بعضی نقاط خواهد شد. همچنین رنگ ها نباید با هم تداخل داشته باشند.


بشقاب میناکاری اصفهان


همچنین طرح مینا حتما باید از اصالت ایرانی بهره برده باشد و علیرغم آن باید دارای امضا هنرمند باشد یعنی نام هنرمند، تاریخ ساخت و مکان ساخت آن در قسمتی از اثر نوشته شده باشد.


بشقاب میناکاری اصفهان

 

 

برای مشاهده محصولات میناکاری و همچنین قیمت بشقاب میناکاری روی لینک زیر کلیک کنید.


قیمت : 79000 تومان

خرید محصول